durabel

I helgen blev Castor sjuk och eftersom vabruari varit i princip varannan vecka här hemma sedan augusti så kände jag och Kim att vi varken hade råd eller (för min del) tid att vaba mer.
 
Så min mamma tog en för laget och begav sig, tillsammans med min syster, hela vägen från Gävle ner till Norrköping för att plocka upp grabben och tillhandahålla honom husrum under veckan. 
 
Yes! Tänkte vi. Ingen VAB!
Men tji fick vi såklart för bara en dag senare, måndag kväll, hade Vega ådragit sig både feber och hosta. -,- 
Man vet inte om man ska skratta eller gråta. 
 
Nu har hon har varit hemma både igår och idag. 
Jag har fått prioritera lektioner att gå på så Kim och jag har kunnat dela upp vabandet.
Jag har varit produktiv under min VAB tid.
Idag har jag tvättat fönstrena i barnens rum, tvättar,  bytt påslakan i castors säng, städat köket, tagit hand om Vega OCH varit i skolan.
 
Vi fick tillbaka matteprovet samt bilogiprovet vi hade i fredags och tro det eller ej men det gick riktigt bra på båda. Jag vet inte hur, men det hände.
 
Imorgon ska Vega till förskolan igen och jag hoppas de hör av sig angående jobbintervjun jag var på för snart två veckor sedan.
Håller tummar och tår! 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback