Klängig

De senaste 3-4 dagarna har Vega varit extremt klängig. Hon totalvägrar att sitta i sin stol när vi äter utan ska prompt äta i mitt knä. 
Så fort jag reser mig för att gå någonstans blir hon helt hysterisk och bara gråter och skriker.
Jag funderar på om det är därför hon vägrar barnstolen. I den är hon fastspänd och kan inte springa efter när jag lämnar rummet.
 
Hon har inte ens velat bada, vilket är ovanligt för att vara henne. Bada är typ det bästa hon vet. 
Nej hon vill bara vara nära. 
Det är mysigt, men också lite jobbigt när man inte kan äta ordentligt eller duka fram eller gå på toaletten eller duscha. 
 
Jag blir alltid lite orolig när barnen börjar med något nytt som jag inte känner igen i deras beteenden sedan tidigare. Vad beror det på? Har det hänt något?
 
Jag tror dock der är normalt för barn i hennes ålder att ha perioder med separationsångest.
Det är bara att passa på och gosa medan man får. Snart gör hon väl en tvärvändning igen och så är det slutmyst!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback