Petrichor

Då var det måndag återigen.. Om några minuter. 
Imorgon kväll ska jag till röntgen och göra UL.
Jag har inte nämnt det tidigare, men nu är det så att jag var till läkaren för några veckor sedan pga en knöl i halsen. 
Jag är medveten om att jag är hypokondriker,  och pga det undviker jag helst att gå till doktorn om jag inte känner att det är absolut nödvändigt. Och den här gången kände jag väl det, så jag gick dit.
För att göra en lång historia kort. 
Ihärdiga och relativt Nyuppkomna knölar klingar sällan väl i en allmänläkares öron. Så det blev en remiss till öron, näsa, hals och en till röntgen. 
 
På öron, näsa, hals har jag redan varit. Där fick jag träffa en bra läkare. Hon hade ett väldigt bra bemötande och tyckte inte hon kunde se några tecken på att knölen skulle vara malign, men vill inte säga något säkert förens röntgen har varit där och kikat.
Så ja, imorgon ska jag alltså dit.
Jag har absolut ingen lust, men det är lika bra att få det överstökat. 
 
Här har det för övrigt regnat i två dagar. Det är så mysigt <3 imorse vaknade jag en snabbis när alla andra fortfarande låg och sov. Det var helt tyst i lägenheten bortsett från regnets smatter utanför fönstret. I gatlyktans ljus kunde man verkligen se hur det öste ner. Det var underbart!
 
I helgen har jag dock inte bara sniffat på regn. Jag har faktiskt sytt också, något jag varken haft tid eller lust med på väldigt länge.  
Der känns roligt att ha fått tillbaka inspirationen och suget igen. Jag hoppas verkligen att det är här för att stanna. 
 
Här är lite sneakpeaks på vad jag håller och har hållt på med.
Jätte hemska bilder, jag vet, men jag ska fota allting med systemkameran tids nog så det kommer läggas upp bättre!
 
Joggingdress till Castor (byxorna är bara utklippt tyg än så länge, jackan är färdig).






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback