God morgon..

Internet..
Här sitter jag yrvaken och hinkar kaffe.
Inatt har det trollats ordentligt.
Båda barnen vaknade klockan 5 och tyckte det var dags att kliva upp.
Det tyckte inte jag.
 
Jag har satt upp regeln att innan klockan 7 vardagar och 8 helger, är det strikt förbjudet att kliva upp så länge yttre omständigheter inte kräver det, t.ex. jobb, förskola eller något viktigt möte.
Det låter säkert taskigt,  men för det mesta sover barnen fram tills mer humana tider än 5 och jag tror att det är en vanesak. 
 
Om jag skulle låta dem gå upp 5 varje morgon så skulle de vänja sig vid det och aldrig sova längre än så.
Vaknar de så tidigt för de helt enkelt försöka somna om igen.
Ibland, som inatt, är det inte så populärt och då har man sura barn istället.
Egentligen var det bara ett surt barn. Castor var vaken men låg snällt kvar i sin säng och vilade.
 
Alla föräldrar gör såklart olika och bestämmer själva vad som känns rätt för dem. En del är morgonpigga och tycker det känns okej att kliva upp 5, medan andra,  som jag,  föredrar att vakna lite senare.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback