Planera & organisera

Det är då mycket som ska klaffa när man flyttar och man inser inte riktigt (trots att man gjort det många gånger förr) hur mycket arbete som ligger bakom förens det väl är dags.
 
T.ex. tycker jag ofta att man underskattar flyttstädningens omfattning och tiden det tar att packa. Man tror att det kommer gå snabbare än vad det i själva verket gör och sen står man som ett fån i sista sekunden och hetsat och förbannar sig över varför man inte tog tag i saken tidigare. 
 
Men jag har lärt mig efter 4 flyttar de senaste fem åren. Så nu är vi ute i god tid och planerar! 
 
Imorgon kommer Kims bror som jobbar åt en flyttfirma hit och ska uppskatta ett pris för flytthjälp. 
Från början var det tänkt med bärhjälp från vänner med eftersom vi inte får tillgång till lägenheten då vi hadw hoppats blir vi istället tvungna att anlita en flyttfirma.
 
Jag har börjat rensa och packat lite smått och ska försöka reducera allt till så lite packning som möjligt. Det blir å slänga, sälja av och skänka bort mycket. Men det är ett nödvändigt ont som vi helt enkelt får ta just nu.
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback