Baka & förskola

Ligger i sängen och försöker läsa medan vega ligger och gurglar missnöjt brevid.
Jag hade hoppats att hon skulle sova vid det här laget men hon tycker visst annorlunda. 
Har försökt söva henne men precis som sin mor är hon mkt envis.
Hon får helt enkelt gurgla vidare tills hon inte orkar mer.
 
Idag testade jag och Castor att baka cupcakes.
De blev faktiskt helt okej. Lite torra. Får se till att ta ut dem ur ugnen lite tidigare nästa gång.
Vi körde en klassisk variant med chokladmuffinsbotten och smörkrämstopping.
 
Tycker egentligen inte direkt om cupcakes men de är fina att titta på och om inte annat så ser de väldigt mumsiga ut!
 
För övrigt fick Vega sin förskoleplats beviljad idag!
Den 15 augusti kommer hon börja på Castors gamla avdelning medan Castor hoppar vidare till en avdelning för större barn. 
 
Själv ska jag återgå till skolan och läsa de sista poängen för ett slutbetyg!
 
Jag längtar faktiskt lite ;p
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback