Tillbaka

Det har varit tyst på bloggen ett tag nu, vilket beror på att jag och barnen varit i Gävle och hälsat på familj.
Vi blev hemskjutsade igår utav min mamma.
En intressant 4 timmar resa blev det. 
 
Vega skrek typ hela vägen bortsett från när vi fastnade i bilkö i en timme mellan Stockholm och Södertälje. Då tog hon en bajspaus.
Då vi ändå stod still knäppte jag loss henne för att byta. Något som låter betydligt lättare än det var.
Bilen var fullpackad och jag satt nerpressad mellan två bilbarnstolar i bak.
Så hon klättrade runt med rumpan bar och jag satt med våtservetterna i högsta hugg och försökte torka henne i farten. 
 
Så kunde man ju hoppas att det var över sedan men när vi kommit ur bilkön så var det nästas tur. 
 
Castor, åksjukeband till trots, spydde ner sig själv, sin stol och mig!
Fram våtservetterna igen och torka. 
 
Där satt vi. Nedkräkta, blöta, i en stinkande bil med två gråtande barn, från Södertälje ända fram till Norrköping, dvs ca. 1,5 timme.
 
Nu är vi i alla fall hemma och det känns skönt. Jag har städat och plockat och möblerat om.
Det är konstigt ändå att vi bott här i 2 månader och fortfarande inte fått ordning.
Men det börjar ta sig och jag har så mycket idéer om vad jag vill göra med lägenheten. Men det får bli ett annat inlägg för nu måste jag göra lunch åt barnen. :)
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback