Sänghimmel

Vega har ju passerat ett år nu och vi har dragit ner rejält på amningen. Jag känner att det börjar bli dags att vänja henne (och Castor) vid att sova tillsammans i barnrummet så vi kan få tillbaka vårt sovrum. 
 
Barnrummet har tre stora fönster, två stora dubbeldörrar och en kakelugn vilket innebär lite väggyta och begränsade möbleringsmöjligheter.
Ingen vägg som är minst 2 meter "fri" så att ta in en våningssäng går inte då de flesta mäter längre än just 2 meter. Så vida vi inte vill täcka över fönster eller en dörr. Och det vill vi inte.
Dessutom gillar jag inte våningssängar så jag tänker inte ens lägga energi på att leta efter en som passar.
 
För att få två växasängar att gå in behövde jag därför flytta om lite. Så nu har vi flyttat in resesängen och gott Vega ett eget hörn i rummet. 
Vi tänkte avvakta med att flytta in hennes vanliga säng tills vi märker att allt börjar fungera. Mest för att underlätta för mig och Kim på natten om vi behöver ha henne inne hos oss.
Men jag tänkte ändå fixa fint vid deras sängar. 
 
 
 
 
 
 
Jag har länge velat ha no74 sänghimlar till barnen men velat vänta tills vi bodde större. Nu gör vi det så jag har spanat lite. 
Jag har kärat ner mig i "ljus puder" och "ljusgrå" men känner mig kluven.
 
Färgtemat jag hållt mig till i rummet har varit vit, rosa och guld så jag undrar om det inte skulle bli konstigt att ha en grå sänghimmel? Å andra sidan finns det grått i gardinerna.
 
Men jag tycker även jättemycket om ljus puder men funderar på om det inte blir fult med två olika färger även om barnens sängar står på motsatta sidor av rummet? Eller för mycket med två sänghimlar över huvudtaget? 
 
Känner att jag måste fundera lite mer på saken.
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback