Sömn & sömnad

Den senaste tiden har Vega sovit dåligt om nätterna.
 
Visserligen har hon varit bättre med maten, hon tar numera nappen  och nattningarna har flytit på smärtfritt, men det är en del uppvaknanden därefter.
Typ 1 gång i halvtimmen eller så.
 
Visst har vi mammor krafter utöver det vanliga och visst kan vi klara oss på ett reducerat tillgodoseende av de basala behoven, men allting har sin gräns, och ibland, blir även vi mänskliga.
 
Idag var min tröttheternas gräns nådd.
Jag orkade knappt röra mig.
Kim fick ta halvdag från jobbet och komma hem för att avlasta mig.
 
Han har tagit ut föräldradagar fram tills måndag så jag kan få vila lite. 
 
 
 
När allt hade lugnat ner sig framåt kvällen så ägnade jag mig i alla fall åt lite terapeutisk sömnad. 
 
Det blev en napphållare och ett lite mindre spjällsängsanpassat täcke med påslakan.
Tanken är att det ska komma till ett tillhörande örngott samt ett likadant set till växasängen.
Baksidan är för övrigt i vitt.
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback