Amning & mat

När jag väntade första barnet hade jag i princip redan bestämt mig för att inte amma. Jag tyckte det kändes konstigt att mitt barn skulle hålla på med mina bröst som för mig var sexuellt betingade. 
Men så föddes Castor och på BB slängde de upp han snabbt som attan på bröstet. För dem var det liksom självklart att han skulle ammas.
Och när han väl var ute kändes det helt okej för mig med att försöka mig på med amningen. Och det gjorde vi.
 
 
Men sen gången tyvärr för jäves. Castor var dålig på att greppa och somnade alltid när han skulle äta. Han rasade i vikt och vi blev slutligen tvungna att gå över till ersättning.  
 
Andra gången ville jag amma och jag bestämde mig för att ge det ett försök till. 
Poopen var en naturbwgåcning när det kom till amning. Hon hittade tutten på en gång och tog rätt grepp. 
Amningen har gått supersmidigt. 
 
Men det som gick enkelt med Castor (att börja äta fast föda) har tyvärr inte gått lite smidigt med den andra. Poopen är om några dagar 7 månader och jag helammar fortfarande. 
 
Vi har försökt med maten (inte för intensivt då jag läst att barnen kan börja tutta ännu mer eftersom de konkurrerar med amningen) men hon vill liksom inte.  
Hon vägrar flaska helt. 
Jag har även testat ge henne fruktpureerna istället för maten för att få upp lusten lite men hon är riktigt svårflörtad. 
 
Det skulle vara skönt att få henne att äta lite mer och eventuellt ta flaskan. Just nu känner jag mig så låst. 
Hur får man dem att gå över mer till mat egentligen?






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback