Påslakanset - Bebis

Tänkte jag skulle göra ett inlägg med lite bättre bilder av påslakansetet som jag sydde till Vega härom veckan.

Jag sydde ett eget mindre "innertäcka", så täcket mäter inte i samma storlek som de vanliga spjälsängspåslakana. Kudden är dock densamma.
Jag tycker det är så obehagligt med stora täcken i bebissängar. Det känns som de kan linda in sig och fastna.

Baksidan på påslakanet är i vanlig vit lakansväv (samma som syns på framsidan) och på framsidan, där det bryter mellan blommor och vitt har jag sytt in detaljer av spets.
Egentligen hade jag velat ha en lite mer "robust" spets som klarar lite mer slit och släng och framför allt tvätt i högre temperaturerer, men jag var helt enkelt för otålig så jag tog vad som fanns hemma.
 
Längst ner på påslakarnet har jag satt vita plastknappar så att det kan stängas.
 
Jag får ursäkta att det är lite skrynkligt men Vega har redan hunnit sova några nätter med det.
 
 
  
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback