Födelsedagspresenter & visning

Vega sover middag vid tutten så när jag ändå sitter i dödläge passar jag på att browsa interweben efter födelsedagspresenter till pöjken som fyller 3 om mindre än en månad. 
 
Det är nog ganska sällan jag handlar saker i fysisk butik. En klar majoritet av det jag inhandlar kommer från the world wide Web.
 
Tänk vad mycket mindre man skulle handla om internet inte fanns, sade en vän till mig för ett tag sedan.
Jag kan inget annat än hålla med.
 
I affären gör man mycket nogrannare överväganden innan man köper något.
Man kan ta på varan, bedöma kvalitet, storlek osv.
När man handlar på nätet är det så lätt att luras av en bild.
Det är flera gånger som jag spanat in något i exempelvis hm's, lindex eller kappahls webshops  och förälskat mig i det, för att senare upptäcka att det inte alls motsvarat mina förväntningar när jag fått syn på det fysisk butik.
 
Tycker det är så svårt att köpa födelsedagspresenter och julklappar till barnen som inte kläder. 
Är så less på leksaker som ligger överallt. De flesta halvtrasiga .
Leksaker är dyra och med dålig kvalitet.
 
Så att handla presenter blir alltid ett sort projekt.
Jag vill hitta sådant som inte är för dyrt och som inte heller blir något som ligger och skräpar.  Typ saker att pyssla med, pussel, ut klädnad,  lera osv.
 
Ikväll har vi för övrigt visning av vår lägenhet. 
Tror jag kommit över den mesta ångesten nu angående flytten. Det känns tråkigt att lämna den här lägenheten men skönt och roligt att få något större!
 
Jag kommer säkrt gå igenom flera ångesfaser innan vi hunnit flytta, (det här vat bara chockfasen) men i slut ändan tror och hoppas jag att allt blir bra.   
 
Jag får lämna det som inte går att styra över åt ödet. 
Men det är jobbigt. Jag avskyr att inte ha kontroll..






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback