Blommigt!

Mina senaste sy projekt!  
Tröjan är min, och hårig från alla katter och klänningen är ett projekt jag jobbat med ett tag nu. Den är inte klar ännu, men det börjar ta sig!
 
Bilderna gör dock inga av plaggen rättvisa. Som vanligt, i de fall då mobilkamera använts, är bilderna skit. 
Men jag delar med mig ändå!
 
 





Fina! Klänningen är väldigt söt, är det eget mönster? 😊

Svar: Tack så mkt Lin! :)Klänningen är en sammansättning av lite eget, lite från mönster och mkt från bilder som jag använt som referens.
Överdelen t.ex. är tagen från ett av minikreas bodymönster. Jag har bara kortat av den och gjort axlarna något bredare samt satt knäppning i rygg och skippat ärmarna. Sedan bilden togs har jag hunnit sy på ett satinband i midjan och det ska även sättas spets i axlarna. Kanske.. har inte bestämt mig riktigt än :)

Dock har jag hittat ett annat mönster från minikrea som ser likadant ut. Synd att jag inte såg det innan för då hade jag sluppit allt onödigt sprättande och tyg åtgången hade blivit betydligt mindre XD
Lilla stjärna

- 2016-03-01 - 10:59:09 -

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback