Moaré

Sa jag att jag skulle göra nationella provet igår? Jag ljög, tydligen, men jag visste det inte då.
 
Var astaggad och hade pluggat som en tok kvällen innan.
Började känna mig lite risig precis innan jag skulle sova men bad till alla tänkbara högre makter att jag skulle kunna hålla tillbaka sjukdomen tills efter provet!
 
Den natten sov jag i princip ingenting. Jag hade så jävla ont i bihålorna att jag inte kunde ligga still. Jag sprang mellan sängen och duschen. Ångorna lindrade smärtan för en liten stund åtminståne.
 
På morgonen när klockan ringde var jag ett fullkomligt vrak. Men jag hade bestämt mig för att ta mig till skolan ändå.  
 
Kim tyckte inte jag såg ut att må så bra så han sa åt mig att vara hemma. 
Jag ringde skolan och frågade vad det skulle innebära att sjukanmäla sig från ett nationellt prov. På skolan tyckte de inte det var någon idé att köra ett heldagsprov om jag var sjuk, så med det sagt stannade jag hemma.
 
Jag kommer inte få göra provet förens i mitten på januari nu och det känns så jävla surt. Av alla dagar... Det är stor skillnad på hur jag mådde igår jämfört idag. Om provet bara varit en dag senare eller en dag tidigare.. fan
 
Bild från halloween.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback