En ny vardag

Hjälp vad dålig jag varit på att uppdatera den senaste tiden! Inte okej!
 
Dagarna går så jävla snabbt. Vi har haft både skol- och förskolstarter så det har varit mycket på schemat den här veckan,  bokstavligen.
 
Jag har redan hunnit halka efter med skolan pga att jag haft inskolning med Vega förra veckan och inte kunnat närvara på alla lektioner.  
Och det känns i huvudet att man inte pluggat på länge. Jag har haft fullkomligt hjärnsläpp de stunder jag satt mig ner med alla böcker. 
 
Trots prestationsångest är det ändå såå skönt att komma tillbaka till en mer "normal" vardag. 
 
En vardag där man inte bara är mamma men också en egen person.
Den här veckan är första gången jag varit helt barnfri sedan vega föddes. 
 
Jag tror det är nyttigt att jag och barnen är ifrån varandra lite och att de också får ha lite eget att göra. När man lever på varandra , så som man ändå gör när man är föräldraledig och oavsett hur mycket man älskar de små, så är det så lätt att man blir irriterad och trött på dem. Framförallt när man aldrig har tid för sig själv.
 
Jag kan bli så sur på folk som tror att man inte gör annat än går hemma och myser med ungarna hela dagarna när man är föräldraledig. 
Det är extremt krävande med småbarn och trots att an gjort det medveta valet att skaffa dem och trots att man älskar dm över allt annat på jorden så betyder det inte att man inte behöver äta, gå på toaletten ifred, sova en hel natt någon gång ibland,  träffa andra vuxna, duscha osv. 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback