Ansökan

Då har jag skickat iväg min ansökan av höstterminens kurser! Kemi 1, biologi 1, fysik 1 och matte 3 blev det. 
Jag antar att man kommer in i mån av plats och har därför redan förutsatt att jag är antagen. Kan nog inte ha varit många som hann före. Det är nog få som har en uppesittarkväll bara för att få söka skola så fort antagningen blir tillgänglig, i alla fall inte till komvux. 
Men jag ska erkänna att jag längtar lite efter att få plugga igen, få ha lite annat att göra på dagarna än att ta hand om barn och framförallt att få ha lite mer av en vanlig vardag där jag kan koncentrera mig lite på mig också. Det låter egoistiskt, men bara för att man blir mamma behöver man inte förlora hela sin identitet. Man behöver tid för sig själv och inte bara finnas till hands för andra. Just nu känns det precis så. 
Som att jag är här för alla andras skull men inte för mig själv. Allt rullar på, man kämpar på, och glömmer art stanna upp och rå om sig själv. 
Rättare sagt, man hinner inte, och finns det tid över är man för trött ..






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback