Gnälligt barn & när babylarmet larmar

Inatt hade vi en hemsk upplevelse, en sån där alla föräldrar fruktar och hoppas på att aldrig få behöva kännas vid.
 
Inatt väcktes jag av att babylarmet larmade med Vega I sängen och fortfarande liggande på sensor plattan.
 
Jag flög bokstavligen ner i spjälsängen och lade snabbt handen på hennes bföstkorg och började ruska. 
 
Hon vaknade till lite smått och jag pustade ut med hjärtat fortfarande i halsgropen.
 
Usch vad läskigt det var!
Även om såhär små barn normalt kan ta långa andningsuppehåll utan att det är någon fara så var det fortfarande en obehaglig upplevelse. Det jobbigaste är att jsg faktiskt inte vet varför det hände. Om det bar en bugg hos larmet så det missade att registrera ett andetag, om Vega hade andningsuppehåll en kort stund eller om hon faktiskt slutade andas?
Jag hoppas jag slipper vara med om det igen. 
 
De senaste dagarna har hon varit extremt grinig. Ingenting har varit bra. Hon skrek hela dagen igår och hela kvällen. Idag har hon också hunnit med att skrika någon timme. 
 
Jag fattar inte vad dom är FEL???!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback