Från ligg- till sittdel

Jag har fått en mycket bestämd liten dam, som ända sedan dag 1 totalvägrat att ligga i vagnen. I snart tre månaders tid har jag större delen av dygnen kånkat runt med bärsele och med en dubbelvagn, som endast använts av ett barn.
 
Jag kan inte ta mig till minnes att vi hade de här problemen med Castor. Han sov ganska hårt i vagnen fram tills han var drygt tre månader då han började bli mer intresserad av att sitta upp och titta.
Det var vid den tiden vi bytte bort liggdelen. Inte för att han "krävde" det, utan mer för att jag tyckte det kändes roligt att få använda den.

Med p00pC kände jag annorlunda. Jag hade gärna hållt kvar i liggdelen så länge som möjligt. Dels för att den är mysigare, men framförallt mycket smidigare. I liggdelen är det bara att lägga ner, medan man i sittdelen måste spänna fast barnet.
Och om man ska vara lite duktig och gå enligt rekommendationer så ska sittdelen faktiskt inte användas innan barnet är stort nog att kunna sitta själv... något de flesta tremånaders bäbisar inte kan.

Men p00pC börjar bli tung och jag orkar inte bära runt på henne i sele hela tiden.
Så idag gjorde vi om liggdelen till en sittdel och jag behövde faktiskt inte använda selen en enda gång när vi var ute! :D
 

Hon har blivit så stor!! :') det är så roligt och ledsamt på samma gång! Det får inte gå såhär fort!!


Var tvungen att ta kort på en bild som hänger på anslagstavlan på förskolan. Den här månaden har de tema fordon, och på bilden är min son med avdelningens alla bilar uppraddade i en enda lång bilkö XD
Har gillar att organisera. Bra det! Ordning och reda.
 
 
 

Precis efter amanda sagt:
"Älskling, kollar du till Noah medan jag byter blöja på Zackarias?"
 
Plötsligt blev jag trebarnsmor.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback