Klänning

Jag får inleda inlägget mdd att ursäkta mig. Nu har de gått sådär lång tid som det inte borde få göra men tyvätr gjort ändå, så förlåt.
Men jag är kvar, jag har inte slutat blogga och jag har inte glömt er. :)
 
Faktum är att jag har varit upptagen. Upptagen mef att sy!! Den där symaskinen är det bästa köpet jag gjort det här året :D
Amanda och jag har gått all in ovh börjat sälja lite smått på instagram. Följ oss gärna: "Sy_strar" heter vi, look it up!
 
 
Annars rullar allting på som vanligt, med småbarn osv. 
Idag var vi och handlade lite julklappar. Köpte lite fina kläder till Vega (bl.a. klänning) och när jag skulle kolla efter "finkläder" till Castor att ha i jul så slog det mig, "att varför ska inte han få välja själv?" 
Per automatik går man över till "pojkavdelningen" som levererar absolut noll bling.  Det är istället skjortor, västar, kavajer. Mörkt och stilrent. Inget fel i det. Jag älskar sånt. Men det kan vara tråkigt att köra samma stil vid varje speciellt tillfälle.
På tjejernas avdelning finns så mycket mer, det finns glitter och tyll ovh spets och pälsimitation. Det finns hårband, kjolar,klänningar tights. Och Castor utbrister så glatt "mamma titta klänning! !)
För han älskar klänningar och glittriga finskor och diadem. Varför ska min dotter få ha klänning men min son som uttrycker ett genuint tycke för sånt behöva ha kostym?
I år säger jag fuck that. I år ska han få välja något alldeles eget att ha på sig i jul. Väljer han en skjorta så fine, men då har han gjort valet själv och det är så jag vill att mina barn ska växa upp.
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback