Vecka 37 (36+0)

 
Ja, nu var det ett tag sedan jag postade magbilder, så här kommer en liten uppdatering =) Som vanligt är bilden till vänster från denna graviditet och den till höger från förra. Den undre är från denna gång men framifrån, vilket du säkert själv redan listat ut.

Snittdatum har vi fått den 15/6 och jag längtar så jag kan DÖÖÖ! Har ont överallt, speciellt i svanskotan och kan nästan inte gå längre. Det trycker på nedåt och höfterna värker. Det är jobbigt att ta sig upp från sittande till stående, eller från liggande till sittande. På nätterna sover jag oroligt och halsbrännan ska vi inte ens tala om. Känner mig allmänt bitter och tjurig nu för tiden :P Tror jag skulle ha svårt att hejda mig om någon skulle irritera mig. Men som tur är för allmänheten så är jag mest innesittande nuförtiden eftersom det är ett sådant projekt att ta sig ut!

Har på senare tid börjat oroa mig mer för att det ska vara något fel på barnet när det kommer. Något som de missat på ultraljuden och som vi sedan får veta efter förlossningen.
Antar att det är såna tankar som kommer när allt börjar närma sig.

Uppdaterad lista av bebisgrejer:
  • Syskonvagn
  • Spjälsäng (Skruvarna till spjälsängen är fortfarande spårlöst borta och jag befarar att vi nog aldrig kommer återse dem mer, så med tyngt i hjärtat måste jag nog börja överväga att se mig om efter en ny säng), madrass, täcke (har filt så det får duga) & kudde
  • Spjälsängsskydd
  • Bärsele
  • Andningslarm
  • Bröstpump (ELEKTRISK!)
  • Första filten
  • Första mjukisdjuret
  • Kläder att åka hem från BB i
  • Babyskydd
  • Kläder
  • Nappar
  • Nappflaskor
  • Blöjor
  • Skötväska
  • Babysitter
  • Babygym
  • Badbalja
  • Mjuklift/insats till vagnen
  • Babynest
En del saker, som t.ex. bröstpump och nappflaskor tänkte vi vänta med tills efter bebis kommit och vi ser att amningen fungerar som den ska. Med Castor slutade ju mina tuttar producera mjölk så vi lade ut onödiga pengar på en bröstpump som vi sedan ändå fick sälja nästan på en gång.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback