Livsstilsförändringar

Såhär under graviditeten har jag varit superslarvig med maten och motionen har väl i stort sett bara bestått av promenader fram och tillbaka från förskolan när jag hämtat pojken eller när jag sprungit runt som ett fån och plockat skräp i lägenheten.
 
På senare tiden, dvs den senaste månaden har det inte ens blivit så mkt då jag dels varit för upptagen med skolan och dels mått så dåligt fysiskt att varken tid eller ork har funnits. Känner mig något förslappad :p
Egentligen har jag inga problem med om jag skulle lägga på mig i vikt, däremot mår man intr bra när man inte får i sig bra kost eller rör på sig.
 
Därför har jag nu bestämt mig för att göra lite livsstilsförändringar.
När skolan är över så att säga.
 
Tänkte ta tiden innan bebis kommer å leta information och recept och förbereda lite med motions- och kosttips och göra en kokbok.
Ska även göra en en egen tränings- och Kost dagbok och dra ner på snaskätandet.
 
När bebis kommer och kroppen tillåter tänker jag börja träna med.
Inget jätte avancerat men typ promenader och lite gym.
Gymmet får dock vänta tills efterkontrollen på mvc.
 
Funderar även på att ta upp kampsport igen. Tränade det mycket under tonåren och det skulle vara kul å fortsätta.
Men en sak i taget! :) Först skolan! Bara 11 dagar kvar nu!!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback