Jävla skitdag!

Jajemän! Jag har haft en av de där dagarna idag. Började väl egentligen för några dagar sedan när dammsugarslangen gick av. 
 
När jag skulle flytta till egen lägenhet för drygt sju år sedan var det jätte viktigt för mig med en ordentlig dammsugare. Jag vägrade en sån där billig 200 kr från ÖB som blåser ut mer än va den suger i sig och som gjorde dammsugning till både ett heldagsprojekt och irritationsmoment.
Så jag sparade pengar och köpte Olga, en dyr och tyst men rejäl jävel från electrolux.
 
Och damn it, vi har varit ett bra team genom åren. Men så i torsdags när vi skulle dammsuga sprack hela dammsugarslangen:( 
Det här var såklart sent på kvällen så ingen affär var öppen. Gick in på claes ohlsson hemsida för at se om du hade några dammsugarslangar så man kunde springa ner på fredagen men det hade dem såklart inte och just Olgas modell var man tvungen att specialbeställa från electrolux hemsida.
Vilket jag också lät göra, men den hann ju inte dyka upp innan helgen.
Så imorse när jag vaknade kände jag mig bedrövad över hur äckligt och grusigt det var överallt. Försökte få tag i alla jag kände för en dammsugare att låna så jag kunde görs rent men just idag var det ingen som svarade (förens senare på kvällen). 
 
Har haft ont i kroppen, extremt mycket just idag och så var det en anhörig till mig som ringde och mådde jättedåligt vilket såklart fick mig att bli lite ledsen eftersom jag vill att personen i fråga ska må bra.  
Castor har varit tjurig och slagits massor, vilket han aldrig brukar göra så det gjorde mig skit frustrerad och sen när jag väl fick tag i en dammsugare att låna (klockan sju på kvällen) och började städa fint i sovrummet och skulle skruva upp spjälsängen och börja bädda åt bebis så hitta jag inte skruvhelvetena till spjälsängen!!
 
Jag har vänt upp och ner på hela lägenheten och de finns ingenstans! Så jag bröt ihop och var tvungen att gråta av ilska och frustration och utmattning. 
 
Nu har jag lugnat ner mig, men känner mig fortfarande arg över att skruvarna är borta. Hade lagt dem på ett speciellt ställe tillsammans med resten av sängen och till och med tejpat fast dem på sängen så att de inte skulle försvinna,  men jo, det lyckades de ju uppenbarligen med ändå ... 
Ska fortsätta leta imorgon annars vette fan vad vi ska göra, så jävla onödigt att köpa en ny säng bara för att skruvarna är borta.  Men en säng måste vi ju ha och detta innan 15 juni.
 
 
Målaegrejerna har jag flyttat ut i vardagsrummet nu, där jag kommer göra i ordning resten av möblerna.  Bara lite luckor och lådor kvar sedan är jag färdig. 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback