Vecka 28 (27+1)

 
Enligt min gravid app så är det nu 90 dagar kvar innan BF, men eftersom jag ska snittas även denna gång kan jag räkna med att bebis dyker upp ca. 7-14 dagar tidigare! Alltså är det någonstans mellan 76-83 dagar kvar! Vi är faktiskt nere på tvåsiffrigt nu!

Eftersom jag har låga blodvärden och lågt blodtryck känner jag mig ofta trött, yrslig, andfådd och rentav utmattad mest hela tiden. Har börjat se små svarta prickar som flyger runt. Tror inte det är havandeskapsförgiftning i alla fall, utan snarare att det beror på de låga blodtrycket och blodvärdena.
För att underlätta för mig själv så har jag den senste veckan kört stenhårt med rutiner och trot eller ej men fasta rutiner kan verkligen göra underverk. 

Vi har klivit upp 6.30 varje dag. Kim tar Castor på morgonen så jag går och sätter mig i duschen istället för att försöka vakna till liv (är EXTREMT morgontrött). Duschen är verkligen ett miraklernas uppfinning för den där morgonduschen jag tar gör underverk för mitt uppvaknande.

Efter duschen äter jag frukost, byter kläder gör mig i ordning (smink, tandborstning och allt whatever) och sedan börjar pluggandet, antingen i skolan eller hemma beroende på hur schemat ser ut.
Dem dagar jag inte haft lektion har jag sovit middag mellan 11-12, (är så jävla trött!!).
Vid 12 kommer Kim hem och vi äter lunch tillsammans. Vid 13 börjar jag plugga igen, vilket jag fortsätter med fram till 15.
Någonstans mellan 13 och 15 tar jag en 10 minuters paus och äter ett lätt mellanmål och vid 15 tiden börjar jag röra mig till förskolan för att hämta pöjken.

När vi kommer hem plockar vi lite, viker tvätt, städar, tittar på tv och slutligen, lagar mat.Vi brukar försöka äta strax efter 17 när Kim kommer hem från jobbet. 
18 får Castor börja varva ner. Han får på sig pyjamas och välling. Vi släcker ner lite och lägger oss antingen i min och Kims säng, eller i vardagsrummet och tittar på bolibompa fram till 19, därfter förflyttar sig antingen jag eller Kim med Castor till Castors säng, borstar hans tänder och läser bok till 19.30.
Sedan är det sovdags för Castor. Vissa dagar går det enkelt, andra dagar inte fullt så enkelt. 

När Castor gått och lagt sig har jag lite fri tid att göra vad jag vill. Vanligtvis sitter jag då vid datorn eller pluggar. Vid 22 är det tänkt att jag ska vara färdig avsminkad, inkrämad och ombytt. Säng-mode med andra ord. Försöker lägga mig i sängen, men då jag är en kvällspigg person så kan jag inte sova så tidigt, så jag brukar leta rätt på dokumentärer att kolla på, eller läsa. Senast 00 ska jag stänga ner allt.
Och där kom en fin sammanfattning av en dag i mitt liv =)

I övrigt mår jag ganska bra i graviditeten. Inget illamående som jag hade med Castor. Vilket är skönt för jag kan faktiskt äta denna gång. Har börjat få extrema cravings efter is!! Och i lördags upptäckte jag att jag även har foglossning (har kännt av det tidigare men inte i lördags blev det tydligare när jag hållt igång hela dagen).
Kan inte belasta vänster benet för det hugger och värker i svanskotan. Smärtan sträcker sig ut över höfterna också och har jag ansträngt mig för mycket under dagen kan jag knappt gå framåt kvällen.
Det är inget jag lider av jätte mycket även om det gör ont. Det enda som blir lite jobbigt är att Castor är väldigt mammig och ska klänga och klättra och vill bli buren hela tiden vilket blir en belastning.
 
Har fettat på mig ordenligt och får ofta kommentarer av anhöriga om hur STOR jag är!! Många verkar tycka att jag är större denna gången. Jag märker själv inte så stor skillnad, känner mig inte så stor och om det inte vore för alla andras kommentarer så skulle jag inte ens reflektera över det.
Hur som helst är det inget som berör mig nämnvärt. Jag har i normala fall svårt att gå upp i vikt så nu tänker jag bara passa på och njuta av min curvylicious body!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback