Stor storare

På lördag fyller min lilla pöjk 2 år! Det är helt stört vad fort tiden går och hur fort dem små blir stora! Kan inte fatta att det var två år sedan han kom till världen. Det känns som igår.

Det är märkligt hur mycket som hinner hända på två år och hur man utvecklats som person. Helt plötsligt går man från att bara ha sig själv att ta hand om till att sörja för en ny liten människa som litar fullständigt på min förmåga att klara av det! Det är läskigt. Det är skrämmande att vara en annan individs allt! Den lilla människans hela liv vilar i mina händer och han/hon är fullkomligt beroende utav mig! Och snart har jag inte bara ett utan två små liv att ta hand om. Hjälp!
 
 
 
Beställde lite kläder till Castor från H&M häromdagen. Han har växt ur 92 nu så vi har börjat fylla på med nästa storlek. Det är vid den här storleken som man börjar gå över till pojk- respektive flickavdelningarna istället för bebis/småbarn. På de här större avdelningarna så är det definitivt stora könsskillnader vad gäller klädernas design. -.- Det är fruktansvärt. Pojkavdelningen följer temat mörka färger, blått, grått, svart, millitärgrönt ofta med tryck av angry birds, bilar, flygplan, batman eller dylikt medan tjejavdelningen domineras uteslutande av rosa i alla underbara nyanser. Jag gillar rosa, men när det är hello kitty, eller står little princess i glittrande text på allting så vill jag bara kräkas och därefter slå någon. Det är jättesvårt att hitta kläder, som ser "normala" ut. Varför ska allting vara så jävla töntigt?
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback