Plugg

Ja, här ligger jag i sängen och varvar plugg med att inhalera fis från under täcket, frågar mig själv hur jag ska hinna med allting och fantiserar om när allting är över. När jag gått klart i slutet på maj, med fullständigt slutbetyg från gymnasiet och när jag äntligen ska få hålla min lilla bebis för första gången!

Det känns dock mycket långt borta i skrivande stund. Just nu finns bara den där jävla religionboken och alla vanföreställningar som beskrivs i den. 
Förstår inte riktigt vad religion berör mig? Jag är inte religiös och inte heller är jag intresserad av att bli det. Ännu mindre intresserad är jag över att få förståelse för dem som är religiösa! För mig handlar religion om maktbehov, förtryck och krig. Att ge upp allt som är kul här i livet (sprit, utomäktenskapligt och promiskuöst sex, svordomar och rätten till samkönade relationer etc) för att underkasta sig en makt vars existens inte ens är bevisad! Madness!

Religion är ett kärnämne, men inte geografi (tack och lov!). Jag är usel på geografi, men förstår inte varför det inte är mer viktigt än religion?
Förmodligen finns det en hel rad relevanta och bra argument för varför religionskunskap är viktigt, men det är sååååå tråkigt och ointressant att jag blir grå bara av att snegla på boken.

Har även naturkunskaps prov nästa vecka som jag också måste hinna plugga till och två deadlines för uppgifter, samt tre kurser jag ska göra prövning i och därför bör boka tid för prov snarast. Samtidigt ska jag hinna med att vara mamma, leda min flock, vara en bra flickvän och hålla gatorna fria från zombies.
Idag fyller Kim år och på lördag fyller Castor och då ska jag styra upp med lite främmande, matlagning, tårtbakning och födelsedagspresenter.
Jag vet inte hur jag ska hinna me allting!!
 
 Fuck you book!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback