Namn

Varje dag är ett steg närmare BF och allting börjar kännas mer och mer verkligt. Bebis rör sig för fullt och magen börjar ta form.
Tiden flyger verkligen förbi och idag gick jag in i vecka 26 (25+0), snart 3 'e trimestern!!
 
Amanda och jag diskuterade namn idag. Dem vet ju redan att de ska få en pojke så de behöver enbart fokusera på pojknamn. Och ÅH vad mkt fina killnamn det finns! Men tyvärr, enligt min mening, inte särskilt många fina flicknamn :(
 
Jag har redan mitt pojknamn bestämt sedan innan jag blev gravid och är inte villig att kompromissa.
Men jag har bara ett namn som jag funderat på och gillar som flicknamn men det är inte lika mkt wow - känsla som jag får med pojk namnet. 
Har letat far and wide efter tjejnamn men inte hittat något mer som tilltalar.
 
Emiel  (med uttalet kort E som i eld och sedan mill, Eh-mill). Uttalet är mkt viktigt!! Alltså INTE Emil.
Det är mitt underbara fina pojknamn.
Eventuellt flicknamn är Vega, än så länge. Jag gillar Elsie också men accossierar det till en tant när jag tänker på det :p
 
Så, antingen chansar jag och hoppas på att jag slipper leta reda på ett tjejnamn eller så kanske hon får ta mitt tilltänkta pojknamn :p
 
Ja, det är en hel djungel det där med namn. Och Kim och jag är aldrig överens.
Han gillar korta, enkla, vanliga och "svenska" namn.  Typ Erik,  Gustav, Karl eller Ellen. 
Jag gillar motsatsen. Udda och ovanliga namn som funkar på både svenska och engelska. Det får också gärna finnas någon fin symbolik bakom :) som Castor (stjärnan alltså). 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback