Födelsedagen

Nu ger jag mig själv en rejäl och berömmande klapp på axeln för jag har precis gjort färdigt religionsuppgiften och skickat in ^^ I skrivande stund håller jag på och för över bilder från mobilen som jag ska använda i min labbrapport. Jag är påväg framåt och stress- och orosmolnet över att inte hinna med börjar sakta men säkert att lösas upp. Jag kan urskilja ett ljus där borta i fjärran...
 
För övrigt började dagen strålande *host* med att Kim ringde i morse och sa att han var påväg hem då han och pojken fått vända i dörren till förskolan eftersom Castor kräkts ner sig själv. Magsjuka, yup, då var det våran tur! Detta följdes av en dramatisk och timlång morgonbajs från pöjkens sida vilket i sin tur drog ut på pluggandet eftersom jag var tvungen att finnas till hands som ett moraliskt stöd.
Kim fick vabba trots att jag är hemma eftersom jag har så mycket skolarbete att hinna med, men mamma är ändå att föredra när det blir lite jobbigt i en liten killes liv.
 
Hur som haver, nu är jag på banan igen! Kim är och köper mat som en kompensation för att det inte blev så mycket födelsedagsfirande. Har fått massa fina gratulationer av nära och kära och känner mig glad över det =)

Btw, jag skulle vilja tipsa om en mini-dokumentär serie som Kim och jag började kolla på igår: The Jinx: The life and deaths of Robert Durst.
Serien handlar, mycket kortfattat, om miljardären Robert Durst och utredningarna av de mord han stått/står anklagad för. Den släpptes i början av året och som jag uppfattat det har det för bara några dagar sedan uppdagats nya bevis mot Durst. Hela historien är mycket bisarr men otroligt intressant och serien är jävligt bra. Mycket sevärd och varmt rekommenderad!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback