Namn, bvc och navelsträngen

Idag fick vi hem papper från skatteverket om anmälan av namn till Vega. Jag fyllde i dem på en gång och lade på lådan. Är ivrig att få namnet spikat officiellt. 
 
Idag hade även första mötet på BVC och till min besvikelse så hade hon bara gått upp 15g sedan i söndags. Jag fick alltså en tillsägelse ac sköterskan som sa åt mig att amma mer. MER?? Går det? 
Ställer ju fasiken larm och låter ungen tutta någon gång i timmen. Tanten tyckte att Vega såg lite gul ut också och rådde oss därför att lägga henne nära ett fönster så hon får lite sol på sig  Kände mig aningens frustrerad och lite deppig när vi lämnade vårdcentralen. 
 
Vi gick en vända på stan och åt middag på donken. Det smakade skit som vanligt men alla andra ville äta ute så jag tog en för laget.
När vi kom hem noterade både jag och min lillasyster att Vegas navelsträng börjat lukta pyton, så jag rengjorde lite försiktigt med tops och ljummet vatten. Navelsträngen trillade alldeles nyss bort. 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback