Kroppen 1 vecka efter förlossning

Ja, då har det gått en vecka sedan snittet och jag känner mig ganska pigg. Har fortfarande ont i operationssåret men det blir bättre och bättre.
Magen har börjat "platta" till sig, men än finns där en kula och skinnet har inte riktigt hunnit ikapp. Vågen står på ca. 66 kg idag, vilket ger en viktnedgång på 6,5 kg på en vecka. Då räknar jag inte med att det är fett som försvunnit, utan extra vikt i form av barn, fostervatten, extra blod- och annan vätskevolym som minskat etc.
 
Jag har bestämt mig för att gå ner till max 57 kg, men gärna till 60 kg prick. Då kommer jag kunna komma i mina vanliga kläder och samtidigt ha en hälsosam vikt.
När barnmorskan ger mig klartecken så tänker jag börja träna. Målet är inte att bli vältränad (men får jag det på köpet så är det bara ett +) utan framförallt att bygga upp en grundstyrka och uthållighet så jag orkar med vardagen, med småbarn och andra bestyr. Vill även träna upp mage och rygg så jag kan få en bra hållning, något som både ser och känns bättre med tanke på att jag får så jäkla ont av allt kutande. 
 
 Beskåda post-pregnancy kroppen.
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback