1 - Sista dagen!

1 dag kvar! Mindre än ett dygn! Klockan 06.45 imorgon befinner vi oss på BB och när som helst efter det kan du vara här <3

 
Idag avslutar jag med de sista magbilderna och en liten jämförelse av de båda graviditeterna.
 
Vikten: Startvikten var 57 kg båda gångerna. Med Castor ökade jag 15 kg, och vägde dagen innan förlossning 72 kg. Denna gången väger jag 72,5 kg och har därför ökat med 15,5 kg under graviditeten.
Går 0,5 kg + jämfört med förra gången :)
 
Midjemått: Förra gången jag från 67 cm till 92 cm, vilket är en ökning på 25 cm. Denna gången gick jag från 70 cm till 97cm dvs + 27cm. Totalt fick jag alltså 2 cm större magomfång denna gång.
 
Allmänt:
Psykiskt. Den här graviditeten har varit betydligt enklare psykiskt än den förra. Jag har inte haft särskilt mycket ångest och inte heller varit orolig för barnet på samma sätt som jag var med Castor. Tankar om missfall har inte varit många och jag har litat mer på min kropp och dennes förmåga att klara av graviditeten. Detta har också inneburit att jag inte oroat mig för hur kroppen kommer se ut efteråt.

Har definitivt lyckats njuta mer denna gång och inte stört mig lika mycket på magen förens mot slutet. 

Fysiskt. Fysiskt har nog den här graviditeten varit lite värre bortsätt från illamåendet som var betydligt värre med Castor. Den här gången gick det över efter vecka 14 och har därefter dykt upp vid ett fåtal tillfällen. Med Castor var dock illamåendet där hela tiden och jag hade jättejobbigt att äta.

I övrigt har jag haft mer fysisk smärta den här gången. Foglossning hade jag ingen med Castor men har haft mycket nu. Mycket mer värk och tyngd rent allmänt.
Tar dock det fysiska framför den ångest jag upplevde förra gången, any day!
 
Barnen. har också skilt sig åt massor. Castor sov nästan alltid och det var rent ut sagt nästintill omöjligt att få någon som helst respons från honom genom att "reta" magen. Där här ungen har varit mycket mer aktiv och reagerat så fort man nuddat magen.
De första sparkarna kom exakt samma vecka+dag denna gång som förra.

Ska bli jättekul å se hur mycket det skiljer åt när barnet väl är ute !
 
Det var jätte trevligt att träffas igen magen, men jag kommer inte sakna dig ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback