Tjuven

I och med att jag alltid tar nätterna med Vega så faller det sig naturligt att Kim tar barnen och ger mig lite sovmorgon de dagar han är ledig. 
Idag vaknade jag av att Castor klättrade runt på mig och när jag slog upp ögonen såg jag att han var helt nedkletat i något brunt. Det var inte bajs, däremot såg det lite ut som blod. 
"Jaha, vad har hänt nu då och vart fan är Kim?" Tänkte jag. 
Jag ropade på Kim inifrån sovrummet men fick inget svar. 
 
Jag hittade honom sovandes i soffan, med Vega genomsvettig på bröstet mef ett tjockt täcke över sig. 
 
I köket hade Castor skjutit fram sin stol till skafferiet och plockat fram, vad han förmodligen trodde var snask.
På köksbordet stod ett paket kakao med en sked i och två flaskor med sirap. 
Det bruna var alltså inte blod utan kakao. 
En lättnadens suck. 
 
Men det här blir nog sista gången jag vågar ta sovmorgon  ... karlar, de går inte att lita på ...






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback