Svett

Jag luktar verkligen inte mumma. Tvättar mig (bokstavligen!) under armarna 2-3 gånger om dagen, men det tar bara några få minuter innan det stinker igen.
Jag vet, dels av erfarenhet och dels av den information som går att ta del av lite här och var att det är fullt normalt för en kvinna att svettas floder efter en graviditet, och framförallt om hon ammar, men ååh vad jobbigt det är!
 
I vanliga fall använder jag absolut torr. Det funker utmärkt! Men då jag ammar, och det inte finns tillräckligt med studier för användandet av absolut torr och amning, så vågar jag inte chansa. Jag får helt enkelt gilla läget och gå runt med svettlukt!
Det är så trist, och ÄCKLIGT!
Känner mig så otroligt ofräsch och varje gång jag lyfter armarna kommer en pust av gammal gubb lukt. Saknar min absolut torr!

I-landsproblem deluxe..






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback