Kolmården

Sitter i soffan med en bebis på bröstet och är helt slut. Castor står som vanligt längst fram vid tvn och tittar på något värdelöst barnprogram på netflix. Vi har precis sett klart flygplan och nu tittar vi på röda traktorn. Fy fan va varmt det är, men ändå ingenting mot hur varmt det HAR varit de senaste dagarna. Hatar sommaren. Jag vill ha mörkt och kallt och storm och regn! 
 
De senaste två dagarna har min pappa varit i Norrköping och hälsat på med sin fru och mina småsystrar. Idag hade vi planerat en visit till kolmårdens djurpark.
Castor, jag och Vega skulle ta bussen dit eftersom vi har stans största vagn och det var platsbrist i bilen. Men idag, av alla dagar, skulle såklart resten av Sverige också till djurparken. Bussen var överfull och min far med familj fick stå i bilkö i två timmar. 
 
När vi inte kom med den buss vi planerat att ta, och de5 var en timme kvar till nästa, tog jag beslutet att skita i kolmården. Det visade sig ha varit ett klokt val. Djurparken blev senare under dagen tvungen att stängas pga det stora besökstrycket. Hade vi tagit oss dit hade vi varit tvungna att köa till bussen hem  och sedan stå i bilkö i flera timmar-,- jag kan föreställa mig den resan i en fullpackat buss utan ventilation, med ett småbarn och en bebis -,- success! 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback