Förskoletimmar

Nu när jag är föräldraledig har Castor endast rätt till 15h i veckan på förskolan. I normala fall går han då tisdag, onsdag och torsdag, 9-14, men nu när det är semestertider fördelas dessa 15 h på 3 h, 5 dagar i veckan (8-11) istället.

Missförstå mig rätt, jag älskar mitt barn, men detta suger!
 
Man hör ofta saker som att barnet ska spendera mer tid med föräldrarna, och varför skaffar man barn om man inte vill umgås med dem?
Det är inte det att jag inte vill vara med Castor, men jag hade gärna sett att han kunde vara på förskolan mellan 8-14, fem av sju dagar i veckan.
Han är två år gammal, han har överskott på energi och jag har precis fått en bebis, vilket betyder att jag går på reserver.
Tvååringen har ett omättligt behov av att aktiveras. Han behöver komma ut dagligen och träffa andra barn.
 
Jag sover dåligt om nätterna och på dagarna går mycket av min tid och mitt fokus åt till bebisen som kräver mycket uppmärksamhet. Jag blir ingen rolig mamma när jag är trött och ofokuserd.
Är det inte bättre då, att barnet får komma ut, aktivera sig och får socialt umgänge på förskolan? Det måste ju vara bra mycket roligare än att hänga med sin lättretade morsa hela dagarna? Han vill ju inte ens gå hem när jag kommer och hämtar han sådär tidigt. =/






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback