Flaskvärmare

Okej, så jag har en envis liten sak som inte riktigt kan komma till ro i sin egen säng.
Innan jag går och lägger mig så ammar jag Vega till sömns och lägger därefter, mycket mycket försiktigt,  över henne i spjälsängen.
Ibland går det, ibland inte och många gånger måste jag börja om och försöka på nytt. Det är ett projekt. 
 
De gånger jag lyckas, however, lyckas jag absolut inte två gånger. Det betyder att när hon senare vaknar på natten är det kört. Efter jag tagit upp och ammat och ibland även bytt blöja, vaknar Vega tull såpass mycket att hon inte kan somna om igen.
Nu tänkte jag därför testa något nytt. Nämligen att pumpa och ge på flaska på natten. Då slipper jag lyfta upp henne och hon slipper kanske vakna till för mycket och bli pigg. 
Dessutom är det ingen fara om jag somnar mitt under matningen eftersom hon ligger i egen säng och inte riskerar att kvävas av min tutte eller något annat fläsk. 
 
Bröstmjölk, till skillnad från ersättning, ska inte tillagas i Micro,  utan i vattenbad. Bara det tar hela natten, så för att min plan ska fungera på smidigaste sätt tänkte jag därför investera i en flaskvärmare att ha vid sängen. 
Philips avent ska tydligen ha en uppvärmningstid på endast 3 minuter. :)
 
Det här är inte philips avent som jag vill ha, men jsg kunde inte låta bli å förundras designen.
Hur tänkte dem där?





hallå! Hittade en intressant artikel från Rån&Rön!
http://www.radron.se/artiklar/myter-om-mikron-/
Har dock inte källgranskat så vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men Råd&Rön känns rätt pålitliga :)

Svar: Vilken intressant artikel :D jag gjorde lite efterforskning och det som står verkar stämma ^^ som jag uppfattat det så försvinner viss näring från bröstmjölk när den värms i micron pga att den inte blir jämt uppvärmd. De delar som blir för heta förlorar viktiga ämnen.
Tack för tipset :D
Lilla stjärna

- 2015-07-30 - 08:33:00 -

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback