Vecka 18 (17+5)

Här kommer veckans magbild om än dock några dagar för sent, rättare sagt 5 dagar. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att magen ser mycket större ut än vad den brukar och allra helst upptill.
Nu brukar jag alltid ta mina magbilder på morgonen innan jag hunnit äta något, för att magen inte ska ha olika storlekar från vecka till vecka eftersom den tenderar att se väldigt annorlunda ut efter en måltid. Den här bilden togs dock efter frukosten imorse så det kan vara därför magen blir lite extra utspänd, men i övrigt märker jag ändå att magen blivit större.
Jag gillar inte när magen ser ut som den gör på bilden. Då ser man inte gravid ut, utan bara jävligt mätt och utspänd. Jag ser mätt ut länge i mina graviditeter har jag märkt.
 
I övrigt mår jag faktiskt ganska bra i graviditeten just nu. Illamåendet är för det mesta borta (ta i trä!) och jag känner mig i stort sett som jag brukar, bortsett från att jag blir trött fortare och inte orkar lika mycket.

Bebis hoppar runt där inne till och från. Tycker nog att det är lite snålt med sparkar och rörelser imellanåt, och kommer inte riktigt ihåg hur det var med Castor i den här veckan mer än att i vecka 19 och närmare 20 så var det i alla fall full rulle! Ibland blir jag lite orolig att något är fel, men försöker påminna mig själv att bebis fortfarande är liten och att jag inte känner alla rörelser fullt ut ännu.
Dessutom är det här inte Castor och behöver inte heller följa hans rörelsemönster. Jag kände trots allt sparkarna på utsidan tidigare den här gången.

Om ungefär en vecka, den 26 januari, har vi RUL. =D Vi har redan gjort KUB testet i vecka 13 och då såg allt bra ut. Nu kommer de dock gå igenom bebis grundligare och använda sig av fosterdiagnostik vilket gör mig lite nervös eftersom jag såklart inte vill att något ska vara fel. Jag tänker dock inte lägga ner någon energi på att oroa mig över det nu. Jag får ta det OM och i så fall när det kommer!
Nu tänker jag bara njuta, fetta på mig, ta plats, klämma på magen och vara sådär allmänt preggo som man brukar vara.

 
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback