Vecka 17 (16+0)

Idag gick jag in i vecka 17 :) och de senaste två dagarna har jag faktiskt kännt av små sparkar. Inte särskilt starka men tillräckligt för att jag ska kunna urskilja dem från annat.  
 
Idag har varit en ganska bra dag om man bortser från alla mina gravid symtom så som trötthet, illamående och huvudvärk. 
Castor har varit på bra humör och jag har fått några roliga stunder som påmint mig om varför jag älskar honom så <3 önskar han kunde vara såhär jämt!
 
 
Här är veckans magbild. Fortfarande inte så mycket att skryta med, ser mest mätt ut, men vi är påväg i rätt riktning i alla fall.
 
Tycker det är så intressant hur olika gravidmagar kan se ut. Har sett dem som är jätte stora och runda i den här veckan, men har även sett folk som varit nästan helt platta fram till vecka 30.
 
Förra graviditeten, när Amanda väntade Zackarias samtidigt som jag väntade Castor, hade jag en liten mage och Amanda hade en stor och rund. Ändå kom Castor ut och vägde 3,5 kg medan Zackarias vägde 2,8. Så storleken på barnen verkar inte ha någon betydelse.

Jag frågade min läkare om vad som avgjorde magens storlek och hon förklarade att det hade att göra med flera faktorer. Mammans längd, lutning på livmodern, barnets placering, hur tränad mamman var innan graviditet mm.
 
Efter varje graviditet brukar magen synas tidigare i nästa. Jag hade därför räknat med en större mage i den här veckan men tycker nog att den ser likadan ut som förra gången.
Men jag ska inte gnälla, jag kommer hinna tröttna på den innan graviditeten är avklarad :P
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback