Produktiv

Idag har jag varit riktigt produktiv känner jag!

Jag har rensat ur mina skolpärmar från förra terminens papper, har skapat en att göra lista där alla viktiga åtaganden finns nedskrivna, jag har rensat inkorgen i mailen och skrivit av mig från massa jobbiga och onödiga nyhetsbrev och på köpet upptäckt att jag har ett twitterkonto sedan november -09 trots att jag aldrig någonsin varit inne på twitter. Och så har jag lagt upp all min gamla omvårdnads kurslitteratur för försäljning på tradera samtidigt som jag varit på jakt efter ny!
Ja, det är så jag rullar.. snabbt och effektivt.
 
Just det! Jag har ju hämtat ut mina nya glasögon också! På vilka jag lägger upp bilder imorgon =)

Det blir en fattig månad denna januari.
För ett tag sedan lyckades Castor sno åt sig mina glasögon (trots att jag alltid gömmer dem väl!) och hade sönder dem. Det hade nog kunnat gå att rädda dem, tror jag, men eftersom dem varit så osköna och jag behöver ett par jag kan använda i stort sett hela tiden, så tänkte jag att jag köper nya och tar på avbetalning.
I vanliga fall gillar jag inte avbetalningar, men detta kändes som ett nödvändigt ont som jag dessutom tänkt betala av snabbare än avbetalningsplanen var upplagd för.

Hur som haver, när jag skulle hämta ut glajjerna idag så fick jag även veta att man måste ha haft fast anställning i minst 6 månader för att anses som kreditvärdig (vilket jag hade vetat om jag läst informationshäftet jag fick av optikern förra gången jag var där). Och så vitt jag visste så hade ju jag studerat de senaste 6 månaderna och det räknas ju tyvärr inte som någon anställning och därmed var jag inte heller kreditvärdig.

Så dumt, precis som att det är lättare för oss studenter att punga fram flera tusen än vad det skulle vara för någon med fast jobb? Och precis som man inte behöver glasögon bara för att man är låginkomsttagare... Oh well. Jag fick hämta ut dem i alla fall, men skulle komma tillbaka nästa vecka och betala resterande tusenlappar!

Denna kostnad, plus att jag behöver betala ny kurslitteratur, utrustning till skolan (block, pennor, mappar) samt avgiften för att tenta upp tre kurser på komvux vilket kommer kosta 1500 och ska vara betalt och ansökt om redan nu i januari. Det är sista chansen att tenta upp kurserna, för efter 1 juli i år så kommer detta inte vara möjligt längre.

Är säker på att det är något mer jag måste betala, men det har jag förträngt..
Jag hoppas på att mina gamla böcker säljer så har jag lite klirr att använda mig utav!
 

Hahaha!
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback