På stan

Igår var familjen i Norrköping city för att uträtta lite viktiga ärenden, typ byta julklappar och inhandla ny foundation till mamman vars gamla var slut. 
 
På väg ut ifrån kicks blev vi stoppade av två utländska karlar (kan tyvärr inte PK - termen), som fått syn på Castor. De satt och fikade på cafét som ligger utanför och började vinka in castor till sig och vifta med mobiltelefoner. Castor tänkte inte två gånger utan sprang genast bort och det hela gick så fort att vi inte hann stoppa honom. Den ena mannen startade upp ett spel på mobilen och började spela med castor som blev helt fascinerad. Karlarna började vinka till mig och kim "Hej då mamma och pappa!" Precis som om vi skulle lämna vårt barn ensam med dem två. Kim kläckte såklart ur sig att han skulle springa och köpa en dricka och jag sa snabbt att "Nej det ska du inte!". Jag tänkte inte stå själv med två främmande karlar.
Jag var på min vakt och uppmärksammade varje rörelse. Jag (liksom de flesta föräldrar) bli alltid misstänksam när främmande människor blir för närgångna mitt barn.
 
Efter en stund reste sig den ena mannen för att gå iväg och castor gick efter och mannen skrattade och satte sig på huk och började krama och pussa på Castor. När han reste sig igen sa han "kom!" Och höll ut ena handen med stans längsta cokespoon på ena fingret mot Castor. Jag fångade upp Castors hand precis när han skulle ta mannens och sa "Nej".
 
Sedan sa jag artigt Hej då till de båda männen och så vandrade jag och kim vidare tillsammans med pojken som inte vet sitt eget bästa.
Missuppfatta mig rätt, männens intensioner var säkert de allra bästa men som förälder blir man alltid vaksam vad gäller sina barn och främlingar, även om jag måste medge att jag förmodligen inte blivit lika misstänksam om det varit två kvinnor. Förmodligen har jag fler fördomar mot män och ser kvinnor som mindre hotfulla. 
 
Hur som haver, nu till något helt annat. Igår fick jag några sena julklappar av Kim som jag önskat mig från I fucking love science hemsida. Det var ett halsband, ett armband och örhängen. :)
  
 
Hjärtat, som ni kan se är ett hjärta, örhängen är två dubbel helix (DNA strukturer) och på armbandet finns fem berlocker. Det är ett mikroskåp, en dubbelhelix, en hjärna, en neuron (nervcell) och en serotonin molekyl.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback