Nördkväll och egentid

Varje tisdag har Kim något jag kallar för nördkväll på jobbet. Det betyder att Kim och hans nördprogrammerar arbetskompisar sitter tillsammans på kontoret och knackar kod, dricker öl och "browsar" reddit, medan jag passar på att få lite egentid här hemma  och göra sådant som jag uppskattar.
 
Idag tänkte jag försöka färdigställa min rapport om baser och syror till naturkunskapen. Deadline är på torsdag och den här uppgiften har gått lite segt eftersom jag har en fantastisk förmåga att krångla till saker för mig själv ibland.. oftast :P
Jag har alltså läst igenom nästan hela Kemi 1 (ett ämne jag inte ens har) boken, bara för att kunna ta med så mycket kemiska formler och uträkningar som möjligt, ISTÄLLET för att göra den faktiskta uppgiften. Success!!
 
Hinner jag klart med uppgiften tänkte jag försöka leta reda på några lugna godnattvisor och sagor till Castor, som man kan ha igång när han har lite svårt att komma till ro om kvällarna.

När han får välling innan läggdags brukar antingen jag eller Kim lägga oss tillsammans med honom i sängen och läsa någon bok. Det brukar vanligtvis räcka, för sedan somnar han. Oftast.
Men ibland är det lite svårare. Tyvärr hjälper det då inte om jag eller Kim går in och lägger oss hos honom. När vi är där är det som om han blir distraherad och ska ligga och prata och börjar vrida och vända sig i sängen.
Istället får vi gå ut, och gå in med jämna mellanrum för att lägga tillbaka honom i sängen (eftersom han kliver upp och börjar plocka med sina saker).
Då tänkte jag, att något behagligt ljud i bakgrunden, som en saga eller låt, kanske kan hjälpa honom lite på traven att somna de kvällarna.
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback