Checklista

Nu börjar vi närma oss mitten av graviditeten och ännu har vi inte tagit tag i nånting som har med bebis nr 2 å göra. 
Här har jag sammanställt en checklista över saker som behöver ordnas:
  • Syskonvagn

    Castor kommer fortfarande vara för liten för att orka gå längre sträckor eller stå på en stå bräda när avkomman anländer. En syskonvagn är därför viktig.

    Jag har några krav på vagnen, men brukar i övrigt inte vara så kräsen. När vi köpte första vagnen tog vi det som var billigast på baby proffsen, vilket blev en brio smile, en vagn som jag för övrigt varit mkt nöjd med.

    Mina krav är följande.
    - Inte för bred och klumpig
    - Ska klara av att köra i lite terräng, exempelvis snö och lera
    - det ska gå att justera och vända på sitt och liggdelen som man kan bestämma åt vilket håll barnen ska sitta
    - den ska kunna göras om till en enkelvagn

    Jag har hittar en vagn som jag gillar och som passar in någorlunda. Emmaljunga viking. Den här modellen går dock inte att göra om till enkelvagn, vilket för mig är ett minus :/

    Har fastnat för dessa två färger, Rosa och "petrol".
  • Bärsele
    Inte livsviktigt men smidigt! När castor var bebis fick man inte lägga ifrån sig honom för då började han gråta. Vi skaffade aldrig ett Bärsele men tänkte nog göra det den här gången så jag kan plocka och städa samtidigt som jag tar hand om castor och bebis.
  • Namn
    Kanske det viktigaste av allt :P
    Jag har redan bestämt ett pojknamn så där behöver vi inte oroa oss men på flicknamnsfronten är det dock lite osäkrare. Jag har ett namn som jag gillar men inte är helt säker på ännu. Vill utforska lite andra alternativ först.
    Jag är ju så van att vara pojk mamma nu då jag tror att jag per automatik förväntar mig ännu en kille och har därför inte lagt lika mkt tid på tjejnamn. Sannolikheten är ju ungefär 50/50, mer eller mindre, så det kan ju va bra att ha ett :)






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback