Rensa och rutiner

Jag har varit lite slarvig med att skriva de senaste dagarna. Ibland blir det så. Det är så mycket som händer hela tiden så de få korta andrum man får vill man hellre spendera på att vila än skriva värsta inlägget på bloggen.
 
Här hemma är det full rulle hela tiden. Under dagarna finns sällan tid till att bara sitta ner och ta det lugnt. Barnen löser av varandra med gråtattacker. Ibland händer det även att de skriker i kör. Otroligt intensivt och inte alltför sällan helt överväldigande! Jag upplever ofta att jag inte riktigt hinner med i allt kaos.

Att plocka fram frukosten på morgonen kan ta upp till en timme. Jag glömmer att plocka fram saker samtidigt som jag glömmer vad jag håller på med.
 
Sätter mig ner, oj glömde mjölken, reser mig, springer till kylen, öppnar, stänger, går och sätter mig, kommer på att jag behöver en sked, reser mig, hämtar skeden, sätter mig. Visst ja! Mjölken. Reser mig igen för att hämta den förbannade mjölken.

Usch, luktar illa. När duschade jag senast? Igår kanske, eller i förrgår, minns inte riktigt. Det spelar ingen roll, blir täckt i bebiskräks, bröstmjölk, svett och barnmat på en gång ändå.
Vad ska vi göra idag?
Lekpark.. idag igen..
 
...

Castor slutar förskolan vid 11 och har slutat sova middag. Det blir minus 2 timmars lugn och ro på dagsschema.
 
Jag måste få till rutiner så det blir ordning på allt kaos!!
 
Vega är snart två månader och sedan hon föddes har vi varit lite slappa med rutinerna eftersom de gamla inte riktigt gått ihop med den nya tillvaron.
Vi har liksom bara glidit med och låtit Vega styra..
Hade hon varit det enda barnet så hade det funkat, men tyvärr gör det inte det när man har fler.
Det börjar bli dags att återgå till en ordentlig vardag!
Dags att hitta nya rutiner!

Och jag måste bli bättre med maten!
Slarvar något oerhört. Slänger i mig det första bästa, lättaste, sötaste och fetaste jag kan hitta. Gärna läsk och godis och MASSOR med kaffe. Hel- och halvfabrikat till middag.
Sällan någon riktig mat och ytterst lite vatten.
 
 Får så dåligt samvete. Inte för att jag tänker så mycket på vikten, utan mer pga hur ohälsosamt det är, både för mig och lilla Vega. All den där skiten går ju över i bröstmjölken! Skärpning!
 
Min kompis, kostrådgivaren, har sagt att jag kan ta en sak i taget om det känns mycket.
Har redan börjat med att dricka mer vatten och mitt nästa steg ska i alla fall bli att byta ut allt snask mot frukt och grönsaker. Ska handla massor av det imorgon och närhelst jag känner mig sugen ska jag svulla grönt!
 
Gud vad trött jag är!
Har rensat igenom båda mina garderober, plockat undan (för tillfället) sådant som är för litet och sådant som jag tänker lägga ut för försäljning. Känns skönt att bara ha kläder jag faktiskt kan ha på mig framme i garderoben. Nu behöver jag inte hålla på att ta fram, sätta på mig, konstatera att det är för litet, lägga tillbaka och byta till något nytt. Det är bara att ta..vilket också underlättar när man plockar fram frukost och tröstar två barn samtidigt.
 
Nej, nu ska jag gå och duscha! Luktar prutt..
YOLO!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback