Ögon

Det här med gener är så intressant! Och framförallt när man får barn. Man letar efter lik- och olikheter. Kollar gamla bilder, jämför.
 
Är så nyfiken på vad Vega kommer få för ögon- och hårfärg!
Både jag och Kim är ljusa. Han ljusblond och jag mörkblond (mitt hår är färgat). Castor fick definitivt Kims ljusa hår, men han fick mina mörka ögon. Vega fick mitt hår, men jag misstänker att hon får Kims ljusa och klarblå ögon.
På de här två månaderna har hennes ögon nämligen gått från nästan svarta till en mycket ljusare ton.
och av vad jag kommer ihåg med Castor så ändrades hans ögon nästan ingenting alls.

Det kan också bli så att Vegan varken får mina eller Kims ögon!
 
 
 
Mitt öga är det vänstra och Kims det högra. Jag har mörka (framgår dock inte så tydligt i bilden), lite tråkigt dassiga gråblå, med lite gult och en ensam liten liten brun fläck.
Kim har en ren, klar, ljusblå färg.
Castor har som sagt fått mina mörka ögon fast med en mer intensivt blå färg och utan det gula och bruna. Tyvärr lyckades jag inte få till någon bild på hans ögon.
 
Den nedre bilden är av Vegas ögon. Man ser att det börjar ljusna runt pupillern. Ska bli roligt att se vad hon får för färg :D






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback