Nya rutiner

Ja då var det söndag igen, vilken åtföljs av måndag.
Måndag = vardag. 

Castor går från och med imorgon tillbaka till ordinarie schema med förskoletider på 9-14, tisdag, onsdag och torsdag. Måndagar och fredagar är alltså ledigt. 
 
Som jag beskrev i senaste inlägget har vi ganska hetsiga dagar här hemma och jag har lite svårt att hänga med.
För att underlätta för mig själv har jag därför funderat fram en lista på skaker som förhoppningsvist hjälper lite.
 
  • Gå upp tidigare (innan barnen vaknat) för att göra mig i ordning i lugn och ro, äta och dricka kaffe!
  • Förbered och duka fram frukost innan Castor vaknar.
  • Förbered allting dagen innan. 
    - Packa skötväskan
    - Fyll på  vattenflaskor och gör matsäck, lägg allt i en påse i kylen som bara är att hämta när det är dags.
      Då slipper jag stå och plocka ihop allting och eventuellt riskera att glömma något.
    - Lägg fram allas kläder kvällen innan!
    - Packa Castors ryggsäck kvällen innan.

  • Se till att äta ordenligt under dagarna (man blr så jäkla lättretad när blodsockret är lågt!) Det är därför även viktigt att:
  • ha bestämda mattider!
  • Se till så det finns färdig lunch hemma, typ matlåda från kvällen innan. 
  • Ha bestämda kvälls- och nattningsrutiner.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback