Vecka 30 (29+1)


Vänster bild, vecka 30 denna gång, höger bild, vecka 30 förra gången.

Bild framifrån, denna gång.

Bara 11 veckor kvar nu!! Go go go!
 
Ja nu är det verkligen slutspurten känns det som :D Kan inte fatta att jag är i vecka 30 redan! Vad fort det går!
 
Efter 22 mars har jag kunnat urskilja bebis olika kroppsdelar när han/hon rör sig. Har känt en fot ibland en hand eller ett ben och till och med tår!
Magen har stannat av lite i tillväxten, vilket är skönt, trodde jag skulle börja rulla fram där ett tag. Jag tycker jag är mindre den här gången men alla andra verkar tycka att jag är större :P Magen är i alla fall definitivt rundare, jämfört med förra graviteten och naveln har börjat poppa (vilket den inte gjorde alls med Castor).
Har ingen aning om hur mkt jag gått upp i vikt men gissar på.. en del..
Som jag nämnt tidigare har illamåendet kommit tillbaka, magsuget och halsbrännan har blivit värre och fått sällskap av sura uppstötningar. Inte alls mycket sammandragningar (hade det hela tiden med Castor), men extreeeemt trött och yrslig!! Ser svarta och vita prickar som flyger runt och drabbas lite då och då av svimningsattacker.

Har fått konstiga cravings. Är assugen på torr sand, att slicka på källarväggar eller torr betong, käka tavelkritor eller annat murbruk. Fick en överväldigande lust att suga i mig avkalkningsmedlet till kaffebryggaren här om dagen och vill halsa ur flaskan med fönstertvätt. Självklart har jag inte gjort något av detta men fyy vad sugen jag är. Som substitut till detta tuggar jag mängder med is varje dag. Jag brukar ha såna här konstiga sug även när jag inte är gravid men det är 100 gånger värre nu!
Det är lite lustigt för jag nämnde detta för min mamma när hon var här som berättade att hon haft exakt likadant när hon väntat sina barn.
Kan nämnas att jag inte hade några cravings alls med Castor, då mådde jag bara extremt illa hela tiden och ville inte äta alls.

Har fått tid för TUL (tillväxtultraljud) inbokat 30 april. Ultraljudet har dock ingenting med mina symtom att göra, utan rutin eftersom jag äter sertralin som kan hämma bebis tillväxt. I samma veva kommer det skrivas en operationsanmälan för snitt ! Yey! Snart i mål!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback