Slutbetyg

Nu börjar det verkligen närma sig. Om dryga en månad (31 maj för att vara exakt) så är terminen slut, vilket också innebär att min tid som gymnasieelev också är det! Jag får då, efter alltför många år, äntligen mitt mycket efterlängtade slutbetyg!

Tyvärr är det mycket kvar att göra innan terminen är över och jag känner panik över hur jag ska hinna! Har även hamnat i ett dilemma.

Den här terminen har jag inte alls hafta samma flow som tidigare. Det har gått segt, jag har fått mer kritik än jag är van vid och fått kämpa extra hårt för att göra andra och mig själv nöjd. Tror till och med nästan att jag blivit lite lat när det kommer till att prestera. Det gått så bra tidigare att jag nästan förväntat mig att lyckas oavsett. Kritiken har också lyckats slå ner mig till en viss del och jag liksom tappade glöden för allt pluggande.
På allt det har jag också varit så extremt trött (vilket är relaterat till graviditeten).

Igår avslutades religionskunskapen och jag fick ett A (till min förvåning). Jag hade verkligen inte förväntat mig det men det kom såklart som en glad överaskning. Med det här A't kom lite ny kämparglöd och motivation.
Idag satte jag mig därför ner och började räkna på mitt snittbetyg. Om vi rent hypotetiskt säger att jag skulle få A i samtliga kurser, inklusive de tre som det är tänkt att jag ska göra prövning i, då skulle jag komma upp i 19.17 i genomsnittsbetyg. Det är ju helt fantastiskt. Men så kommer vi till mitt dilemma.
Jag hade tänkt skita i att göra prövning i medicin 1 eftersom kursen var så stor (200p) och jag kände att det blev för mycket. OM jag inte gör det så kan jag som bäst få 18.85 i genomsnitt vilket också är bra, men kan jag verkligen leva med vetskapen om att jag kunde ha haft 19.17??
Medicin kursen är egentligen ingenting som borde vara någon större svårighet för mig att klara med tanke på att jag läste medicin 2 (som i stort sett var samma sak) förra terminen och det ligger nära mina intressen.
Frågan är bara var tiden ska komma ifrån och om jag verkligen orkar, jag har ju fyra andra kurser som också ska avslutas.
Om jag skiter i medicin 1, gör jag det då för att jag verkligen inte orkar och känner att det inte kommer gå eller för att göra det enkelt för mig själv?
Finns det inte liiiite extra energi att pressa ut? Det är ju bara en månad det handlar om!
Pluggar jag varje kväll och dag och så fort tillfälle ges, då borde jag ju hinna!! Jag behöver bara få ett B i medicin för att passera 19 sträcket.

Ja, vad gör man egentligen :/






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback