MVC & Ny barnmorska

Idag hade jag möte på MVC med min nya barnmorska och kan ärligt säga att jag känner mig nöjd! ÄNTLIGEN!! Äntligen en barnmorska som jag känner förtroende för.
Hon var en jätte trevlig yngre variant, pratsam, härligt skämtsam, svor lite och med bra svar på alla mina frågor! Precis som jag vill ha dem.
Dessutom kunde hon ta blodprov så jag behövde inte gå därifrån helt mörbultad. Allt såg acceptabelt ut, något låga värden. Fick med mig en blankett med listor på olika järnkällor. Korvbröd och pizza, som min förra barnmorska föreslagit, fanns inte med, surprise :P Alla vet ju att korvbröd och pizza innehåller massa järn!!

Ska fortsätta äta duroferon 2 ggr/dag.
 
 
Vikt: 67 kg, (10+)
SF mått: 26
Hb: 100
Blodsocker: 5,6
Urin: 0
Blodtryck: 90/65
Hjärtslag: 138 (precis som förra gången och ska man tro skrönan om hjärtslag så väntar vi isf en till pöjk :D )






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback