Inspiration

Jag älskar verkligen att vara kreativ, och framförallt om jag får arbeta med händerna. Har funderat i säkert över ett år på hur jag ska göra om diverse gamla möbler här hemma, för lets face it, man behöver inte köpa allting nytt! (säger jag som precis gått och köpt en sprillans ny vagn...)

Vi har många grejer som jag köpte begagnat eller fick precis när jag flyttade hemifrån för.. väldigt många år sedan. (8 år sedan?).. Alla dessa möbler var alltså av den anledningen redan slitna när de kom till mig och genom åren har dem slitits ytterligare.
Jag kan i och för sig tycka att det är lite snyggt när det ser lite gammalt och lantligt ut, men det är främst färgerna (ni vet sånt där typiskt träfärgade i olika nyanser som var populärt på 90-talet färgat?) som allting är i som inte passar in med min övriga inredning.
 
Så nu ska jag verkligen ta tag i saken och börja fixa!

Det första jag tänkte ta mig an är nattduksborden i mitt och Kims sovrum. Jag tänkte måla dem vita och funderar på att använda mig av decoupage på själva avlastningsdelen, kanske något som liknar gammalt tidningspapper eller dylikt och byta knoppar på lådorna och skåpen. Jag har tittat runt lite på gårdsromantiks hemsida och hittat några knoppar jag gillar. Men tänkte först och främst måla hutcharna innan jag bestämmer knoppar så jag ser vad som kan tänkas passa =)
 
 
Ja här ser ni ett av fanskapen :P
Enligt sägnen, ska de båda bordet ha ingått i min mammas och hennes sambos sovrumsserie under min tidiga barndom. Det ska tydligen bo en gammalt väsen i bordet som härstammar från tidig nordisk mytologi och därför kan man även dra slutsatsen att borden existerat långt innan de blev en del av min mammas sovrumsserie. Ni kan nu föreställa er hur gamla borden faktiskt är!!

MEN, jag ser potential! Tror faktiskt de skulle kunna bli skitsnygga med lite slipning, ny färg och andra smådetaljer.
Och till bordets försvar så är det faktiskt gjort av ordenligt material och inte sånt där poröst papp-trä som man får från Ikea numera.
Tror det blir kanon! :D
 
Kan i och för sig påpeka att jag aldrig någonsin gjort något sånt här tidigare, så det kan lika gärna gå åt helvete. Men tills dess håller jag mig optimisstisk!





Skulle också vilja vara lite pysslig av mig faktiskt. Tyvärr är jag inte det. :/

- 2015-04-16 - 14:49:24 -

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback