Blä!

Sitter och pluggar och försöker få ordning på min jävla lab! Känner att jag rört till det för mig själv och arbetet går segt. Vet inte riktigt vad läraren vill ha heller, även om jag tar med det som står i betygskriterierna så finns det en risk att hon drar ner betyget för mig om jag skriver för mycket. Det är jätte svårt att vara utförlig och nyanserad och samtidigt inte skriva och sväva ut för mycket. Det är inte säkert att läraren bedömer det jag skriver som relevant även om jag själv gör det. Ibland verkar hon bara vilja ha jätte korta snuttar iställte för en nogrann förklaring av något. Ah, blir inte klok på detta! Och frågar jag får jag inte heller några specifika svar utan hänvisas bara tillbaka till betygskriterierna igen.

Det här med att skriva är så olika från lärare till lärare. Enligt läraren som jag hade på omvårdnadsprogrammet skulle man se samband och ur helhetsperspektiv och verkligen tömma ur all fakta för att uppnå A.
 
Skickade iväg Kim och Castor att käka lunch nånstans för att vara ifred. Känner att jag börjar tappa humöret och har dessutom ett jävla magkatarrs sug i magen som irriterar. Ska få klart den där jävla uppgiften och sedan ska jag belöna mig själv med en dusch, för nu har jag inte tvättat mig på flera dagar (plugggenen som tar över).
 
 
Hur som haver, inatt kommer min mamma med tillhygge från Uppsala och ska stanna hos oss i två dagar för å fira lite påsk. Det ska bli kul och Castor har saknat mörmör så han kommer bli överlycklig!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback