Födelsedagen

Idag har varit en fartfylld dag och jag känner mig såhär framåt kvällskvisten otroligt trött.
Imorse vaknade Castor vid halv åtta eller halvnio (minns inte riktigt), vi packade ihop kassarna med födelsedagspresenter och så överaskade vi honom i rummet med gratulatoionssång och kameror i högsta hugg. Han blev jätte glad, och tyckte nog mamma och pappa var lite knäppa som tågade in på detta sätt. Och så blev han säkert lite skärrad över min hesa whiskeystämma (pga förkylningen). Vi plockade upp honom och lät han, med lite hjälp, öppna sina födelsedagspresenter.
 
 
 
 
 
 
 
Jag mådde lite bättre idag, men känner fortfarande av att jag är sjuk. Gick till skolan vid 10 och mötte upp med tre andra tjejer från min klass. VI förhörde varandra på de sjukdomar vi ska kunna till provet på tisdag. Jag hade tyvärr inte hunnit plugga så mycket pga sjukdom, men lärde mig mycket av att lyssna på dem. Kände mig dock helt borta  och när jag kom hem vid halv tre igen var jag helt slut.
Castor var gnällig. Han var trött och kändes lite varm. VI lade oss i soffan och kollade på Game of thrones, som är en ny serie jag försöker fatta tycke för, men som jag fortfarande tycker är lite tråkig. Är bara på avsnitt fyra dock :P  Men fattar inte riktigt vad alla tjatar om.
Hur som haver, Castor somnade.
Vid halv sex dök min pappa, hans fru Tammi och mina två småsystrar upp. Så vid sex drog jag och pappa och handlade inför kalaset imorgon. Jag stressade ihop allt inne på affären. Ville bara hem! Hatar att storhandla. Så supertråkigt.
När vi kom hem igen hade Castor gosat in sig hos Tammi i soffan och skulle pussas. Han gillar att pussas. Om man säger puss så får man en stor blöt tungkyss rakt på munnen. Mitt lilla charmtroll.
Vi beställde mat från texas longhorn och Castor som vanligtvis går och lägger sig vid sex, sju, fick sitta uppe med oss tills nio. Han slocknade direkt när jag la honom i sängen.

Min mamma slutar jobba halv elva och dyker upp i Norrköping i natt vid ett, två tiden tillsammans med min bror och syster. Ska bli kul, men är helt slut nu.
Snuffe kommer bli glad när min bror kommer, för då kan hon ligga under täcket och sniffa pungsvett hela natten. Det tycker hon är mysigt. Jag tycker inte det är lika mysigt och hoppas att han dushar innan han lägger sig i min soffa.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback